Навіщо нам вміти користуватися цифровими технологіями?
Світ, в якому ми живемо змінюється. Донедавна базовими навичками кожної людини вважалися лише навички читання письма та рахування. Проте вже в 2017 році в Рекомендаціях Європейського парламенту та Ради Європи про ключові компетенції для навчання протягом усього життя до базових віднесено і цифрові навички. Віце-президент Європейської комісії Нелі Крус, застосувала термін «нова грамотність» (англ. The new literacy) для опису майстерності особи в опануванні цифровими технологіями.
Відбуваються зміни і в освіті, і інформаційно-цифрову компетентність визнано
ключовою і в Законі про освіту і в Концепції Нова українська школа.
Це вимагає від нас переосмислити те, як ми навчаємо та навчаємось.

Що таке цифрова компетентність? Для чого її розвивати вчителю початкових класів?
Під цифровою компетентністю розуміють впевнене, критичне та відповідальне використання та взаємодію з цифровими технологіями для навчання, роботи та участі у суспільстві. Розроблені стандарти цифрової компетентності, де ключовими складовими є:
- інформаційна грамотність та вміння працювати з даними (використовувати, порівнювати, класифікувати, накопичувати, відтворювати);
- комунікація та спільна робота (спілкуватись різними засобами, співпрацювати, ділитися інформацією, брати участь у спільнотах);
- створення контенту (розробляти цифрові тексти, відео-, аудіо- файли, форматувати та редагувати тексти, застосовувати базові мови програмування, використовувати ліцензії та копірайти);
- безпечне користування (вміти захищати інформацію, економно використовувати енергію, ідентифікувати небезпечні файли та сайти, розуміти негативні та позитивні впливи цифрових технологій, вміти уникати небезпеки у цифровому середовищі);
- вирішення проблем (вміти вирішувати технічні та технологічні проблеми,
використовуючи різні програмні засоби, вміти оновлювати та поповнювати
програмні продукти та ресурси).

Учитель у цифровому світі. Яким він має бути? Поглянемо на сучасних учнів і подумаємо, - а який учитель їм потрібен? Нинішні учні виросли в оточенні комп'ютерів, мобільних телефонів та інших прогресивних пристроїв (девайсів). І більшу частину часу вони проводять, граючи в ігри, спілкуючись у соціальних мережах, обмінюючись СМС-ками, скачуючи музику та фільми, слухаючи МР-3 плеєри, причому, роблячи це одночасно. Взагалі, сучасні школярі знаходяться серед шалених потоків різноманітної інформації, що є для них звичною справою. Світ сучасних дітей - цифровий.
Для того, щоб дізнатись, ваш світ здебільш цифровий чи паперовий спробуйте відповісти на запитання.
1) Щоб уважно прочитати листа, що надійшов електронною поштою, ви його роздруковуєте?
2) Щоб відредагувати документ, ви його роздруковуєте?
3) Коли Ви останній раз звали кого-небудь, щоб показати цікавий сайт на своєму комп'ютері?
4) Ви передзвонюєте, щоб пересвідчитися, що Ваш електронний лист дійшов до адресата?
5) Ви читаєте переважно книжки на паперових носіях?
6) Ви робите декілька справ, включаючи роботу на комп'ютері, одночасно?
7) Інтернет - перше джерело, до якого Ви звертаєтеся за інформацією?
8) Чи є робота на комп'ютері додатковим навантаженням для учителя?
9) Чи можна спростити роботу вчителя за допомогою комп'ютера?
10) Чи можна підготувати школярів до дорослого життя, не використовуючи комп'ютер та Інтернет в освітньому процесі?
Відповідь «так» на запитання 1-5 свідчить, що ви лише адаптуєтесь до цифрового світу, проте він для вас ще чужий.
Відповідь «так» на запитання 6-10 свідчить, що ви вільно почуваєте себе у і
цифровому світі.
Важливо зрозуміти, якщо вчитель говорить з учнями різними мовами, як він
їх навчить?